איך להציג את עצמך בשישים שניות במפגשי NETWORKING
בכל מפגש בינאישי ולו הקצר ביותר מתקיים טקס קבוע. במפגש זה עם נפגשנו עם אדם חדש אנחנו מציגים את עצמנו זה בפני זה.
מחקרים מראים שיש לנו בין 60 ל - 90 שניות לעשות רושם ראשוני חיובי. מה שקורה באותן שניות עשוי לקבוע אם נצליח או ניכשל בהשגת החיבור ההדדי. אם לא נתחבר באופן חיובי אנחנו מסתכנים בדחייה מנומסת יותר או פחות ומכאן חיבור הוא למעשה המפתח להצלחה האישית או העסקית שלנו.
באותן שניות חשובה מאד הגישה שלנו, זו למעשה שולטת במוח שלנו, באיכות ובהלך המחשבות שלנו ובעקבותיהן בטון הדיבור, בשפת הגוף ובהבעות הפנים שלנו.
הגישה שלנו היא המגש שעליו אנחנו מגישים את עצמנו לאחר.
לא משנה מה נעשה איכות הגישה שלנו היא הקובעת את איכות הקשרים שניצור
ומכאן שהגישה שנקטנו היא הקובעת למעשה את כל מהלך חיינו.
איך לנצל נכון את אותן שניות חשובות.
כל אחד ואחד מאיתנו צריך לדעת איך להציג את עצמו ב-60 שניות.
לעולם לא תוכלו לומר כל מה שאתם רוצים באותן 60 שניות. לכן עליכם לחשוב מהם אותם דברים החשובים ביותר, המאפיינים אתכם ואת העסק שלכם.
זכרו להאיר את אותן נקודות בהתאם לקהל היעד העומד מולכם.
זכרו אם אתם במפגשי NETWORKING מי שעומד מולכם הם אולי הלקוחות שלכם, אבל הם בעיקר המשווקים הפוטנציאליים שלכם.
· חשבו מה מייחד אתכם, מה היתרון היחסי שלכם או מה הפתרון שאתם מציעים למי שנעזר בכם.
· 60 השניות שמוקצות לכם תכליתם להציג אתכם ואת הערך שיש לכם להציע לאנשים שמקשיבים לכם.
כלומר הדבר הראשון שאנשים קונים הוא? אתכם.
הרושם הראשון שיצרתם קובע אם אתם בעלי ערך עבורם.
· ייצרו ייחודיות בהצגה כזו שתיזכר על ידי קהל השומעים. (אם אתם יודעים לשיר, תשירו גם אם השירה היא לא מה שאתם משווקים. שירו כמה שורות על העסק שלכם.)
· חשבו על הצרכים של קהל היעד, אלו מכתיבים לכם את המסרים אותם אתם רוצים להעביר.
· היו ממוקדי מטרה. יש לכם רק דקה להעביר את המסר, לכן אין טעם לפרט או להרחיב
על כל המוצרים, השירותים שאתם מציעים.
האירו כל פעם נקודה אחת או תחום אחד של העסק או העיסוק שלכם, או הציגו את עצמכם כאדם שבידו הפתרון לבעיה.
· ספר סיפורי הצלחה. סיפור על בעיה שנפתרה יכול להאיר אצל האחר את המחשבה שזה בדיוק מה שהוא צריך.
זכרו הסיפור לא חייב להיות ארוך
גם שניים שלושה משפטים יעשו את העבודה כי הרי יש לכם רק דקה.
· משפט הפתיחה ומשפט הסיום חייבים להיות משפטי מחץ שיחרטו בזיכרונם של השומעים.
רצוי שמשפט הסיום גם יניע אותם לפעולה. כי הרי מטרתכם היא... לייצר מפגש,
לבצע מכירה.
· שפת הגוף, הקוליות, קשר עין וחיוך
הם ארבעת המרכיבים הבלתי מילוליים החשובים ביותר.
במהלך ההצגה חייכו הרבה.
שמרו על קשר עין עם כל המשתתפים.
אל תשפילו מבט ואל תעלו מבט מעל ראשי המשתתפים.
אתם יכולים להתמקד מידי פעם באחד המשתתפים למספר שניות.
גוונו את טון הדיבור, קצב הדיבור כדי שלא תשמעו מונוטוניים או משעממים
מהוססים או חסרי ביטחון.
הרושם שתשאירו על האחר מורכב מהלימה בין מה שהם ראו קרי שפת הגוף שלכם, מה שהם שמעו קרי הקוליות שלכם והמסר המילולי שלכם.
ככל שתהיו נינוחים יותר, תשדרו יותר ביטחון. הנינוחות, הביטחון והמסרים הבלתי מילוליים שלכם ,צריכים להניע אותם לפעולה מיד בתום ההצגה שלכם.
הפנו את ליבכם בחמימות אל ליבו של האחר, כך יוכלו האנשים להתחבר אליכם ביתר קלות. כך גם תעזרו לאנשים להיות קשובים לדבריכם על המומחיות והמקצוענות שלכם,
על הייחודיות, החדשנות שלכם.
כך.... תנצלו נכון את 60 השניות שעמדו לרשותכם.
בהצלחה!
הכותבת סברה קארפ יועצת תדמית ופרזנטציה אישית.
הכותבת - סברה קארפ יועצת תדמית ופרזנטציה אישית. מנחת קבוצות ומאמנת אישית, בעלת חברת SKY. חברת SKYמתמחה במתן סדנאות והרצאות לפרטיים ולמוסדות בנושא התדמית ככלי להבניית התקשורת הבינאישית ופרזנטציה אישית אפקטיבית. נימוס ונוהג... החברה מלווה ליווי אישי בעלי עסקים, פרטיים וסטודנטים שסיימו את לימודיהם ויוצאים לדרכם המקצועית החדשה, בדרך להצגה אישית נכונה שלהם ושל העסק, ובדיאלוג אישי עם ארון הבגדים לבוש סגנון וצבע. לחברת SKY סדנאות ייחודיות לבני נוער, להעצמה ופרזנטציה אישית מקדמת. - savra@savra-sky.com אתר www.Savra-sky.Com 0545642283